GENESIS 2:17—Why didn’t Adam die the day he ate the forbidden fruit, as God said he would?

GENESIS 2:17—Why didn’t Adam die the day he ate the forbidden fruit, as God said he would?

PROBLEM: God said to Adam, “in the day that you eat of it you shall surely die” (Gen. 2:17). But Adam lived to be 930 years old after he sinned (Gen. 5:5).

SOLUTION: The word “day” (yom) does not always mean a 24-hour day. For “one day (yom) is as a thousand years” (Ps. 90:4; cf. 2 Peter 3:8). Adam did die within a “day” in this sense. Further, Adam began to die physically the very moment he sinned (Rom. 5:12), and he also died spiritually the exact instant he sinned (Eph. 2:1). So Adam died in several ways, any one of which would fulfill the pronouncement of God (in Gen. 2:17).

[1]

 

[1]Geisler, N. L., & Howe, T. A. (1992). When critics ask : A popular handbook on Bible difficulties (34). Wheaton, Ill.: Victor Books.

زر الذهاب إلى الأعلى
تأسيس شركة في دبي - تأسيس شركة في جبل علي - تأسيس شركة في المنطقة الحرة تاسيس شركة في دبي - تاسيس شركة في جبل علي - تاسيس شركة في المنطقة الحرة بدء شركة في دبي - بدء شركة في جبل علي - بدء شركة في المنطقة الحرة إنشاء شركة في دبي - إنشاء شركة في جبل علي - إنشاء شركة في المنطقة الحرة انشاء شركة في دبي - انشاء شركة في جبل علي - انشاء شركة في المنطقة الحرة عمل شركة في دبي - عمل شركة في جبل علي - عمل شركة في المنطقة الحرة عمل شركة في دبي للسعوديين - عمل شركة في دبي للاجانب - تأسيس شركة في دبي للسعوديين