Are believers the light of the world, or is Jesus? MATTHEW 5:14

MATTHEW 5:14—Are believers the light of the world, or is Jesus?

PROBLEM: In this passage, Jesus said to His disciples, “You are the light of the world.” However, in John 9:5, Jesus declared, “I am the light of the world.” Who is the light of the world, Jesus or His disciples?

SOLUTION: Both. Jesus is the primary light, and we are the secondary light. As the light of the sun is to the moon, so Jesus is the source of the light, and we are the reflectors of the light. Jesus said, “as long as I am in the world, I am the light of the world” (John 9:5). Now that He is no longer here, we are His reflected light in the world.

[1]

 

[1]Geisler, N. L., & Howe, T. A. (1992). When critics ask : A popular handbook on Bible difficulties (329). Wheaton, Ill.: Victor Books.

زر الذهاب إلى الأعلى
تأسيس شركة في دبي - تأسيس شركة في جبل علي - تأسيس شركة في المنطقة الحرة تاسيس شركة في دبي - تاسيس شركة في جبل علي - تاسيس شركة في المنطقة الحرة بدء شركة في دبي - بدء شركة في جبل علي - بدء شركة في المنطقة الحرة إنشاء شركة في دبي - إنشاء شركة في جبل علي - إنشاء شركة في المنطقة الحرة انشاء شركة في دبي - انشاء شركة في جبل علي - انشاء شركة في المنطقة الحرة عمل شركة في دبي - عمل شركة في جبل علي - عمل شركة في المنطقة الحرة عمل شركة في دبي للسعوديين - عمل شركة في دبي للاجانب - تأسيس شركة في دبي للسعوديين