مواضيع عاجلة

الرد علي ان المرأة يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها إمراة

الرد علي ان يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها إمراة 

الرد علي ان يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها إمراة 

الرد علي ان المرأة يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها إمراة
الرد علي ان يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها إمراة

الرد علي ان المراة يجب أن تشعر بالعار عندما تتذكر انها امراة ؟ إكليمندس الإسكندري

انتشره مؤخراً اقوالاً مزيفة.تروج بين الجهلاء والعامة الذين لا يبحثون فهؤلاء كما قال نصر حامد ابو زيد مجرفين عقلياً .لا يتعبون انفسهم بالدراسة والبحث بل بالنقل لكل ما يتفق مع المبدء الميكيافلي الغاية تبرر الوسيلة .حتي ان الدكتور سيد القمني اقتبس هذا القول .وهذه مشكله كبري …! لمن يدعي العلم والبحث والاكاديمية..!

حقيقة هذا القول انه اخذ من كتاب History of Sacerdotal صفحة 320 واقتبس ايضاً من كتاب جوزيف لويس , The Ten Commandments صفحة 422 ولا يوجد اي اشاره في كتابات اكليمندس السكندي عن هذا القول.فهذا القول مزيف.

Origins? The “positive atheism” site credits “from Lea, History of Sacerdotal Celibacy (page 320), quoted from Joseph Lewis, The Ten Commandments (page 422).” Page 320 of this book is about heretical views in Europe c. 1200-1400; needless to say, Clement is not mentioned, and he is not even listed in Lea’s index, nor does he appear in the few pages Lea has on the patristic church. I think Skeptic John Powell offers a reasonable explanation here.

ويتداول القول علي عده اشكال منها .

Every woman should be filled with shame by the thought that she is a woman.

 

[For women] the very consciousness of their own nature must evoke feelings of shame. Pedagogues II, 33, 2

ولا يوجد اي صيغة لهذا القول في كتابات اكليمندس.حتي في المرجع المذكور كتاب Pedagogues راجع المحتوي.

http://www.earlychristianwritings.com/text/clement-instructor-book2.html

وقد تكلم القديس اكليمندس عن بشكل رائع ومساوتها الروحية للرجل Strom IV 58, 4

وقد جاء عن اكليمندس

Clement argues for the equality of sexes, on the grounds that salvation is extended to all of mankind equally.[29] Unusually, he suggests that Christ is neither male or female, and that God the Father has both male and female aspects: the eucharistis described as milk from the breast (Christ) of the Father.[30][31] He is supportive of women playing an active role in the leadership of the church, and provides a list of women he considers inspirational, which includes both Biblical and Classical Greek figures. It has been suggested that Clement’s progressive views on gender as set out in the Paedagogus were influenced by Gnosticism.[30] However, later in the work, he argues against the Gnostics that faith, not esoteric knowledge [γνῶσις], is required for salvation. According to Clement, it is through faith in Christ that we are enlightened and come to know God.[32]

فكيف بعد هذا الكلام ان يستحقر .وقد رد بعض المسيحين علي افتراض ان هذا القول صحيح قائلين ان هذا اقتباس للفكر اليوناني وليس معناه انه كلام اكليمندس ..لكن اختلف معهم لان القول لا يوجد في كتابات اكليمندس بنفس الاسلوب والشكل ..

الخلاصة: هذه المقولة المنسوبة للقديس إكليمندس، لا توجد في أي مصدر أولي (أي مصدر للقديس إكليمندس نفسه) والكتب الحديثة التي نسبتها للقديس إكليمندس، لم تضع لها مصدر أولي، وعليه فالمقولة منسوبة زوراً له.

إقرأ أيضاً:

إقرأ أيضًا

هذا ليس عدلاً - مشكلة الشر

هذا ليس عدلاً – مشكلة الشر

هذا ليس عدلاً – مشكلة الشر هذا ليس عدلاً – مشكلة الشر   مزمور 73 …