عام

التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة

التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة

التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة www.difa3iat.com 107

التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة

على غرار ما تعرضت له الفتيات القبطيات بنزلة نخلة مركز أبوقاقرص بالمنيا، من رشهم بمادة حارقة على ملابسهم تعرضت اليوم فتاة قبطية بعزبة النخل بالقاهرة لاعتداء من أحد المتشددين أثناء سيرها برفقة والدتها، وقام بجذبها من ملابسها ورشها بمادة حارقة على ملابسها، ولم تكن هذه الحادثة الوحيده فهناك حوادث تكررت بنفس الطريقة في شارع السوق من قبل سائقي التوك توك .

كتبت جوليا صموئيل أحدى فتيات عزبة النخل: أكشن تاني مرة يا بلد.. واتكرر تاني موضوع الكلور معايا انهاردة وأنا ماشية برضة وفي نفس المنطقة بس في شارع تاني وأترش عليا الكلور علي ضهر البنطلون.. المرة اللي فاتت علي ضهر البدي المرة دي ضهر البنطلون، من عيال راكبين توك توك في وسط الزحمة وجريوا.. تفتكروا دة ايه..؟ دة ايه يا بلد.. المرة الجاية هيبقي علي وشي بقي ولا هيقتلوني ولا ايه بالظبط فهميني يا بلد ؟؟ انا لو الموضوع دة لو مكنش حصل مع بنات غيري في نفس الأماكن كنت افتكرت أنهم مستقصدني.. بس أبتديت أشك انه استقصاد!! طب والعيال دي متسابة علي التكاتك ليه، أنا لو حصلي حاجة الفترة اللي جاية لو كان دة فعلا استقصاد.. يبقي بجد البلد والحكومة كمان مشتركة معاهم في الجريمة.

التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة www.difa3iat.com 105 التعدي على فتاة قبطية في عزبة النخل بمادة حارقة www.difa3iat.com 106

المصدر: وطني